torsdag 25 september 2008

Rör inte min Latte!

Fynd nr1: Rosa pjuck från H&M




Fynd nr2: Min favvo parfym flowerbomb från Victor & Rolf




Fynd nr3: Mimmimus öron från H&M



Esther myser och mumsar. Fick dock inte sitta i sköna soffan, men nöjd ändå


Härom dagen hade jag och Esther en skön dag på stan. Vi shoppade lite smått och gott. Träffade Kristin för en mysig fika på Rörstrands museecafé. Ett av mina favorit fik.


Dom har den skönaste soffan i stan. I den skulle jag kunna sitta hela dagen och dricka Latte efter Latte. Tyvärr gillar inte Esther det lika mycket som jag. Dessutom får man ju inte dricka Latte längre enligt min mamma. Dricker man en om dagen går man upp 11 kilo på ett år. Tokigt! Betyder att jag kommer gå upp ca 22 kilo till nästa år plus min redan befintliga övervikt på 8 kilo. Gaah! Alltså 30 kilo...... Det skulle mamma inte gilla.


Men det är ju så gott! Jag älskar o fika. Därför är det svårt att bli av med sina extra "mamma kilon" Inte för att jag försökt dock. Men någon dag snart nu är det dax, (Esther är ju "bara" 9 månader ;-)). Ska prova Viktväktarna jag lovar. Men tills dess får man ju passa på.


Deras fika utbud hör däremot inte till favoriterna. Nästan aldrig några smörgåsar. Tråkiga kakor, inte alltid dags färskt har jag märkt. Men den där Soffan den är härlig den.


+ För soffan och den härliga miljön


- För utbudet

1 kommentar:

Petra Örn sa...

Nämen vad kul Frida, äntligen har du börjat blogga!!! Du kan flytta bilder genom att markera dem och dra nedåt. Fast det är lite omständigt, det håller jag med om! Se nu till att blogga mycket så jag får veta vad du har för dig om dagarna =) Gärna många bilder på sötisen också! Och recept....mums!