söndag 30 november 2008

Vardagslyx!

Min goda vän Petra och jag lyxade till det lite extra i torsdags och checkade in på ett hotell i Göteborg. Där åt vi trerätters middag och kollade på en liten show. Maten var jättegod men underhållningen var inte våran kopp te, Så vi smög ut efter en liten stund.

Vi gick vidare till mitt absoluta favoritställe Caleo och tog en drink. Sen bytte vi ställe och hamnade på Locatelli. Vi hade det så mysigt och babblade om allt möjligt. Sååå skönt att få liten egen vuxen tid. Det var längesen jag och Petra umgicks bara vi. Nästan som på den gamla goda tiden;-). Super trevligt!

Söta lilla Petra njuter av middagen


Detta är Petras vegetariska cannellonis fyllda med riccottaost och kronärtskocka.


Och min härliga anka med potatiskaka med manchegoost Jätte god!

Väldigt sköna sängar. Vi somnade som stockar efter en härlig kväll. Kanske något runda under fötterna.



Det bästa till sist, hotellfrukost. lite besvikna var vi faktiskt på frukosten. Vid tidigare besök på denna hotellkedja har den varit betydligt smarrigare. Inget fel men lite tråkigt utbud.
Detta var ett välbehövligt lyxigt avbrott i min vardag. Super tack!





1 kommentar:

Petra sa...

Ja visst var det mysigt!! Gött att du la upp bilder för jag kunde inte föra över mina...