onsdag 1 oktober 2008

En liten sväng på stan...





För ett tag sen tog min syster Kristin med mig ut på ett litet restaurang besök. Hon tyckte det var dax för mig att komma ut och luftas lite. Och det hade hon helt rätt i.

Vi gick till stans nyöppnade ställe som vi varit väldigt nyfikna på ett tag. Pirum en fisk och skaldjursrestaurang med mysig vinbar med härliga fåtöljer. Eftersom vi ville prova barmenyn och softa lite så hamnade vi där i varsin fåtölj. Super skönt!

Vi började med att beställa husets fiskgryta med blåmusslor, gös och hälleflundra. Väldigt god. Till den drack vi ett glas proseco.
Den korrekte servitören serverade oss också nybakat bröd. Hur gott som helst. Tyvärr kom han bara en gång med den gigantiska brödkorgen. Ett minus. Hade gärna tagit en brödskiva till.

Sen var vi bara tvugna att prova deras osttallrik, Den kan jag verkligen rekomendera. Ostar från Sivans ost från trakten. Mums! till den drack vi ett rött dessertvin.

Lite tråkigt var att dom inte spelade någon musik. Det var helt tyst! Tyckte vi var lite konstigt. Kanske hade personalen missat att sätta på stereon eller så är det en musikfri vinbar. Lite härlig loungemusik hade passat perfekt. Annars ett helt okej mysställe för mig att spendera ALL min fria tid.

Pirum får 3,5 Fridor av 5.

Tyvärr blev kvällen inte så lång som vi hoppats. Esther ringde och ville att mamma skulle komma hem....... Så Kristin var inte helt nöjd med sällskapet. Det dröjer nog innan jag får följa med henne ut igen.
Tills dess sitter jag hemma och längtar.

Inga kommentarer: