söndag 19 oktober 2008

Jag blir så arg......

Ja men vad är det för fel? Ja det kan man undra?

Jo det är så att vi i den lilla staden har fått ett alldeles nytt resecentrum. Här är det tänkt att alla bussar och tåg ska starta sin färd mot diverse destinationer.

Idag var det första gången för mig att besöka detta centrum. Glad i hågen gick jag dit. Skulle bli spännande att äntligen få hämta ut min bokade och betalda biljett i den automatiska biljettautomaten. Ni vet så som man gör i alla andra städer. Bara att gå dit ca 5 min innan avresan och knappa in bokningsnummret och framför allt slippa betala den extra avgiften på 20 kr. Lätt som en plätt! Slippa åka runt som tidigare och leta efter ett ATG-ombud för denna tjänst. Det är dessutom väldigt svårt att hitta ett sånt ställe som har öppet innan kl 09.00 på morgonen och efter kl 20.00 på kvällen. Så det är något jag verkligen saknat.

Men nu var det äntligen dax för oss att få en "riktig" central med Pressbyrå och biljettautomat. Jippi!

Nä men där misstog jag mig helt. En stor besvikelse sköljde över mig när jag snabbt överblickade lokalen. I denna nya fina anläggning finns ingen biljettautomat. Ska inte göra det i framtiden heller enligt damen på Pressbyrån. Ja men Gud! Varför då? Så alla som bor i vår stad ska alltid räkna med att betala 20 kr mer för sina biljetter. Kan verka som en fis i rymden. Ja ja, men det är principen. Nä jag fattar ingenting. När man bygger om för flera miljoner varför inte göra det fullt ut och på riktigt? Vad kan en sån där automat kosta i det stora hela? Jag bara undrar? Fy skäms! På den som tagit beslutet. Vem den IDIOTEN nu är.

Inga kommentarer: