fredag 24 oktober 2008

Fredagsmys


Mitt favoritvin


Super lätt pasta

På fredagar vill man ju mysa och äta något gott. Fast oftas är man ju väldigt trött efter en lång och jobbig vecka. Ingen orkar laga något avancerat därför blir det ju ofta hämtmat. Just nu är jag så trött på det. Har blivit alldeles för ofta. Därför svängde jag ihop en super enkel pastarätt. Snabbt och gott. Ett litet fredags tips till dig från mig. Varsågod!


Linguini med trattkantarell & Västerbottenostsås

ca 1hg trattkantareller
ca 1 hg champinjoner
1 liten gullök
1 klyfta vitlök
matlagningsgrädde
1 påse riven västerbottenost
1/2 buljongtärning
serranoskinka
ruccola
coctailtomater
pasta( jag gillar bäst linguini)

Stek svampen i smör.Lägg sedan i lök och vitlök. Tillsätt matlagningsgrädden och buljongtärningen. Låt puttra en liten stund. Häll i osten. Salta och peppra.

Häll i den nykokta pastan i pannan och rör ihop. Lägg upp på tallrik och toppa med serranoskinka, ruccola och tomater.


Till pastan kan jag rekomendera ett rödvin Senorio de los Llanos. Billigt och gott!

Inga kommentarer: