onsdag 22 oktober 2008

Rapport från Gourmeklubben





Middagen hos Maria var alldeles fantastiskt god. Vi startade kvällen med en härligt rosa välkomstdrink som lite oväntat var gjord på Whisky, frisk och fräsch. Till den diskuterade vi mest barn och graviditeter eftersom en av medlemmarna är gravid;-)

Förätten var en hemmagjord raviolli fylld med pilgrimsmussla och två olika paprikasåser. Kocken var lite missnöjd med raviollin. Fast utan anledning enligt mig. Den var verkligen proffsigt gjord och super god.
Som Varmrätt serverades Hälleflundra med potatis och jordärtskockspure strösslat med sidfläsk, sugersnapps och svamp. Denna rätt var lika smarrig.

Tyvärr missade jag namnen på de två vita viner som serverades till varje rätt. Lovar att skärpa mig till nästa gång.
Desserten denna kväll var lingon och kolapaj. En perfekt kombination söt och syrligt.

Efter efterrätten fick jag rusa för att inte missa tåget hem. Lite tråkigt att inte få vara med till slutet och fortsätta babbla om ditten och datten. För det är mycket som diskuteras här kan jag lova. Långa och härliga samtal. Tack tjejer för det trevliga sällskapet och tusen tack Maria för en fantastisk middag. Blir svårt att matcha. Nästa gång ses vi hemma hos mig.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv! Blir ju att vi ses för sällan nu när du bor så långt borta. Tror inte du kommer ha några problem med att matcha middagen nästa gång...brukar vara jättegott! Kram Frida ( vars mamma tog dit namn ;-) )

Anonym sa...

Mmmmm vad gott det ser ut! Kan du inte ta med en doggybag till mig nästa gång...? Kram Petra